Neseriozitatea patronilor

Desi profesia mea de baza este aceea de economist, criza economica, dar si cea a locurilor de munca m-au determinat sa ma reprofilez pentru o perioada. Asa ca in urma cu 3-4 ani am facut un curs de masaj, devenind tehnician maseur. Cursul a durat 9 luni, iar in aceasta perioada am descoprit lucruri noi, interesante si am ajuns sa iubesc foarte mult aceasta meserie.

Dupa terminarea cursului am inceput sa-mi caut de lucru in acest domeniu si am realizat ca intr-un judet cu foarte multe statiuni balneare nu este chiar asa usor sa te angajezi ca maseur, iar sa lucrezi intr-un salon de la coltul blocului nu se merita sa-ti pierzi timpul.... asteptand cu orele sa vina clientii, sa-ti formezi o clientela fidela, iar ca plata...30% din realizari. Mentionez ca locuiesc in Rm. Valcea, judetul Valcea, iar ca statiuni va reamintesc de: Calimanesti-Caciulata, Baile Olanesti, Baile Govora, Voineasa, Brezoi.

Intr-un final, dupa lungi cautari si munca la negru, am reusit sa ma angajez ca Maseur de intretinere si relaxare in domeniul hotelier, la un centru spa. Conditiile de munca erau bune, de **** stele. Contractul de munca s-a incheiat pe perioada nedeterminata, iar salariul era fix. Dar, pentru ca nimic care incepe bine si frumos nu este obligatoriu sa se termine tot la fel, am avut  parte de o mare surpriza.

Precizez ca nu am de ce sa va mint sau sa denaturez ceea ce s-a intamplat, dar exact asa s-a intamplat.

Lucram ca maseur la acel spa de cateva luni si de ceva timp aveam presimtirea ca ceva se intampla in jurul meu si nu stiam ce anume, aveam impresia ca mi se ascunde ceva. Dupa ziua fatidica in care am aflat ca am ramas pur si simplu fara serviciu, am realizat ca asta presimtisem si spre asta duceau toate semnele. 

Dar sa va povestesc esentialul, cum am ramas fara locul de munca. 
Era o zi de miercuri. Am venit la serviciu si imediat sotia directorului a venit in cabinetul de masaj si m-a chemat, personal, la ea in birou. Scopul: sa-mi comunice ca aceea a fost ultima mea zi de munca la acel spa, ca nu mai au nevoie de serviciile mele, ca le-am fost de folos doar pe perioada in care au avut foarte multi clienti, cand au fost aglomerati si.... acum pot sa ma apuc sa caut un nou loc de munca. Initial, m-am blocat. Nu stiam de ce nu mi-au spus de la inceput ca ma vor angaja pe o perioada determinata de timp, de ce mi-au facut contractul de munca pe perioada nederminata si au procedat in acest fel. Ca apoi, directoarea sa mai aiba si tupeul sa ma intrebe:
-  "Mihaela, ce varianta ai acum? Ce o sa faci?", (dupa ce mi-a comunicat ca nu mai lucrez acolo, a cutezat sa mai intrebe si asta).
-"Pai ce varianta sa am, dna? Pana azi am stiut ca am un loc de munca permanent, nu am avut de gand sa-mi caut in alta parte si dvs. ma intrebati ce varianta am? Macar spuneti-mi, care este motivul faptului ca ma lasati in plina iarna fara serviciu? Ce am facut? Pana acum ma laudati si acum....?"
-"Pai, Mihaela, imi pare rau si pentru tine, dar iarna nu ne merge asa bine si colega ta iti va locul si va face masaj. Te rog sa te duci la biroul de resurse umane si ti se vor intocmi actele de incetare a contractului de munca."

Trista, dezamagita si putin plansa am ajuns la Resurse Umane. Acolo am descoperit ca trebuia sa-mi semnez propria demisie. Atunci am zis:
- "Nu va suparti, dar eu nu semnez nimic. Permiteti-mi sa ma interesez la ITM, nu aveti voie sa faceti asta. Daca tot  se face restrangere de personal, dati-mi preaviz, de ce trebuie sa imi dau demisia?"
- "Noi nu va bagam in preaviz pentru ca nu desfintam postul, se va face masaj in continuare. Dar, daca vreti asa mult sa va dam preaviz, va scoatem ca necorespunzatoare!!!!!!"

Atunci m-am ridicat, am iesit din birou si am sunat la ITM, la o doamna inspector pe care o cunosc. I-am explicat toata situatia si mi-a spus ca nu ma pot forta sa semnez, legea e de partea mea, doar ca exista o mica problema.... daca vor sa se descotoroseasca de mine, tot o vor face si imi vor gasi nod in papura, deci nu o sa am trai bun cu ei. Ideea a fost: desi legea era de partea mea, a angajatului, a trebuit sa aleg... sa fiu fortata sa-mi dau propria demisie.

Toata experienta m-a lasat cu un gust amar. Nu sunt putini cei care au ceva negativ de spus la adresa respectivului angajator, pacat ca eu am aflat asta prea tarziu si am trait pe pielea mea totul.

Poate va intrebati de ce nu l-am reclamat la ITM, de ce am lasat totul balta? Stiu, poate aveti dreptate, dar asta este situatia, eu sunt prea mica pe langa un afacerist asa mare ca respectivul angajator si totul ar fi iesit tot in favoarea lor.



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Povestea vietii mele!

Multumiri de Martisor!

Doctor fara voie!